Кошик
178 відгуків
Надійний продавець Prom.ua
Email для скарг та пропозицій | it_shop@icarservice.com.ua
+38 (067) 373 45 21
+38 (067) 373 45 15
Кошик

Як написати претензію на перевізника

Що робити коли прийшов пошкоджений товар.

Стаття 909 Цивільного кодексу визначає, що за договором перевезення вантажу перевізник зобов'язується доставити ввірений їй другою стороною (відправником) вантаж до пункту призначення і видати його особі, яка має право на одержання вантажу (одержувачеві), а відправник або одержувач, зобов'язується сплатити за перевезення вантажу встановлену плату.

відповідальність перевізника

Статтею 924 ЦК регламентується відповідальність перевізника за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу, багажу, пошти. У частині 2 цієї статті говориться, що перевізник несе відповідальність за втрату, недостачу, псування або пошкодження прийнятих до перевезення вантажу, багажу, пошти у розмірі фактичної шкоди, якщо не доведе, що це сталося не з його вини.

Наголошуємо, що загальною умовою відповідальності перевізника за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу є вина, яка допускається (презумпція вини перевізника). Тобто перевізник повинен довести свою невинність шляхом посилання на обставини, яким він не міг запобігти та усунення яких від нього не залежало.

Нікчемні пункти договору

При укладанні договору перевезення варто також ретельно ознайомитися з розділом про відповідальність перевізника при втратах, недостачі та пошкодження вантажу, порядок заповнення реквізитів ТТН, умови страхування прийнятого вантажу на перевезення, адже перевізники можуть закласти в ці умови кілька «підводних каменів». Наприклад, в договорі перевізник може передбачити такий пункт: якщо відправник не вказав в ТТН вартість вантажу, його цінність вважається рівною 50 гривень. При цьому перевізник розраховує при пошкодженні вантажу, цінність якого не оголошена, відшкодувати збитки в розмірі, обмежуватися сумою 50 гривень.

Такий пункт договору буде вважатися нікчемним, так як суперечить чинному законодавству України. Вартість вантажу, переданого для перевезення, може бути підтверджена видатковою накладною відправника, і тоді перевізник буде нести майнову відповідальність у розмірі фактичних збитків, завданих втратою чи пошкодженням вантажу, а не умовної сумою 50 гривень.

Основне при документуванні втрат і недостач

Важливим фактором при пред'явленні претензії (або навіть позову до суду) про брак товару є правильне оформлення актів приймання, які є одними з основних первинних документів, що підтверджують результати приймання.

Порядок проведення прийому, а також порядок (правила) складання актів приймання товарів регулюється або діючими нормативними документами, або умовами укладених договорів.

Сьогодні основними документами, що регламентують вирішення спорів про недостачі товарів або про отримання неякісної (некомплектної) продукції, є інструкції П-7 і П-6.1

Правда, в листі Мінекономіки України від 11.10.2005 р .. №81-16 / 712 вказується, що повне застосування зазначених інструкцій не є обов'язковим у разі, коли відповідно до положень ЦК сторони договору поставки на власний розсуд врегулювали питання про порядок приймання передачі продукції.

складання претензії

Згідно п. 2 ст. 222 ГК, якщо треба відшкодувати збитки або застосувати інші види санкцій, будь-яка юрособа - учасник господарських відносин, чиї права або законні інтереси порушено, з метою безпосереднього врегулювання спору з порушником цих прав або інтересів має право звернутися з письмовою претензією.

Зазвичай, щоб уникнути помилок претензію складає відповідальна особа юридичної служби підприємства. Претензія підписується посадовою особою підприємства або його представником та надсилається адресатові цінним листом, вручається під розписку. Документи, що підтверджують вимоги заявника, додають в оригіналах чи належним чином засвідчених копіях. Див. Зразок 2.

Претензия

Коли перевізник звільняється від відповідальності

Перевізник відповідно до ЦК може бути звільнений від відповідальності за втрату, недостачу, псування або пошкодження вантажу, якщо доведе наявність обставин, усунення яких від перевізника не залежало, а саме:

· Вину відправника або одержувача;

· Особливі природні властивості вантажу;

· Недоліки тари або упаковки, які не могли бути виявлені по зовнішньому вигляду при прийнятті вантажу до перевезення;

· Здачу до перевезення вантажу або вказівки в накладної його особливих властивостей, які потребують особливих умов або запобіжних заходів для збереження вантажу при перевезенні;

· Здачу до перевезення вантажу вологість якого перевищує встановлену норму.

У будь-якому випадку, перед тим як прийняти товар від перевізника, треба його насамперед оглянути. Якщо ж є пошкодження, які не приймайте товар пишіть претензію.

Інші статті